B E R N A R D  C Y K L O K L U B  S L O V A K I A

CK Svätý Jur
Cyklo Slovakia Bratislava
Cyklopredajňa Športservis

CYKLOZÁJAZD KORZIKA 19.5. - 28.5.2006 I. časť (1. - 4. deň)

Bratislava - Korzika - Bratislava (autobus s prívesom)
Základné informácie: Cykloapollo, FIPtour, korzika.sk, Moriani - Plage.
Cykloklub Apollo zorganizoval v dňoch 19.-28.5.2006 zájazd na Korziku prostredníctvom cestovnej kancelárie Avanti Tours z Martina. Zúčastnilo sa ho vyše 80 cyklistov z Bratislavy a Martina, vrátane našich členov Bernard Cykloklubu Slovakia.
Pre náš klub fotografoval CYKLOJURAJ a CYKLOBRAŇO. Reportáž z klávesnice Cyklojuraja:
Prvý deň zájazdu (piatok): Ako to u nás zvyčajne býva, hneď v úvode musia byť nejaké komplikácie. Odchod bol plánovaný z Bratislavy spod Starého mosta medzi 14.00 až 14:30 hodinou; odišli sme nakoniec až pred 18. hodinou, takže šoféri mali čo robiť, aby stihli trajekt o 8:15 hodine v sobotu ráno. Problém, pre ktorý sme sa zdržali, boli prívesy, ktoré vyzerali všelijako, len nie ako bezpečný a slušný transport bicyklov a organizátori na niekoľko pokusov nakoniec bicykle do prívesov doslova "natlačili". Prikladám 6 foto z prvého dňa (1. - 6.).
Druhý deň (sobota): Po 13-hodinovej jazde sme na druhý deň ráno akurát stihli trajekt v Livorne a mohli sme si tak vychutnať 4-hodinovú plavbu loďou Corsica Ferries do Bastie, tam sme sa vylodili na pravé poludnie a hneď sme išli 40 km južne od Bastie do rekreačného centra La Valicella medzi mestečkami Figareto a Moriani Plage. Ubytovali sme sa v 4-5 posteľových apartmánoch s dobre vybavenými kuchynkami. Vybalili sme bicykle a hneď sa vydali na poznávaciu krátku jazdu smerom na juh do Prunete a Cervioni vo výške 350m n.m., najazdili sme len niečo vyše 30 km. Unavení po celonočnej jazde autobusmi sme išli skoro spať. Fotografie 7. - 16
Tretí deň (nedeľa): V nedeľu 21.5.2006 sa naša skupina (Gabika, Evka, Jarka, Gizka, Edit, Juraj, Peter a Braňo) vybrala do Bastie, pozreli sme si mesto, dievčatá niečo pokúpili. Bastia je hlavné mesto severného departmentu Korziky, turisticky sú zaujímavé 2 dominanty - dolné mesto (Terra vecchia) s námestím Sv. Mikuláša lemovaným platanmi s množstvom kaviarničiek a starým prístavom a horné mesto (Terra Nova) na vyvýšenine opevnenej hradbami postavenými Janovčanmi v 15. storočí. Cestou naspäť sme sa rozdelili na 2 skupinky - jedni išli po hlavnej ceste naspäť (urobili vyše 90 km), Braňo, Peter, Evka a Jarka sa vydali do kopcov smerom na Taglio Isolaccio a urobili spolu vyše 120 km. Fotografie č. 17. - 23.
Štvrtý deň (pondelok): V pondelok 22.5.2006 sme sa vydali na väčšiu etapu smerom do hôr, trasu navrhol Laco Olle. Cesta bola dosť obtiažna, ale zato veľmi pekná a nikto neoľudoval, že si dal námahu a náročný terén zdolal. Vydali sme sa na juh do Moriani Plage (cca 4 km), tam sme odbočili smerom na San Nicolao (5 km), ďalej na Cervioni (350 m n.m.), tam sme si dali na hlavnom námestní po deci korzického červeného vínka. Potom sme pokračovali na Chigliacci, tu sa menej zdatní cyklisti odpojili smerom dolu k moru, ostatní sme pozvoľným stúpaním v krásnom prostredí vysoko nad riekou Alesani došli až ku kláštoru Couvent Alesani (560m n.m.). Tam sme prešli na druhú stranu údolia k mestu Perelli, po krátkom stúpaní (najvyšší bod 620m n.m.) sme zostupovali vysoko nad riečkou po jej brehu úžasnou cestou cez mestečko Novale k priehrade na rieke Alesani (165m n.m.), prešli sme hrádzou na ľavý breh, mali sme pred sebou ešte krátke ale ťažké stúpanie (do 285m n.m.). Potom sme išli len z kopca až na hlavnú cestu (Bastia-Bonifacio) k moru. Urobili sme spolu vyše 80 km. Fotografie 24. - 50.

Pokračovanie v časti II. (5. - 9. deň)

1. Rozlúčka s priateľmi...aj s rodinou

52. Nakladanie batožiny

3. Do tohoto "prívesu" sme nakladali bicykle

4. Nakladanie trvalo 4 hodiny

5. Ideme na Korziku! Konečne :)

6. V autobuse bolo veselo

19. Starý prístav

20. Ulica de LÉvéche s kostolom Panny Márie

21. Kaplnka nepoškvrneného počatia

22. Socha Napoleóna v cisárskom rúchu.

23. Cyklobraňo s partiou sa vracajú domov cez hory

24. V pondelok ráno

25. San Nicolao - prvá horská prémia (315m n.m.)