B E R N A R D  C Y K L O K L U B  S L O V A K I A

CK Svätý Jur
Cyklo Slovakia Bratislava
Cyklopredajňa Športservis

CYKLOZÁJAZD KORZIKA 19.5. - 28.5.2006 II. časť (5. - 9. deň)

Korzika - Bratislava (autobus s prívesom)
Piaty deň (utorok): V utorok 23.5.2006 sme si urobili výlet bez bicyklov do mestečka Bonifacio na južnom cípe Korziky. Bonifacio je jedno z najoriginálnejších miest, je položené na vápencovom brale 70-90 m n.m. Založené bolo v 9. storočí a preslávili ho najmä piráti - korzári. Je vzdialené len 12 km od Sardínie, ktorú je za dobrej videteľnosti vidieť. Vápencové bralo chráni 1500 m dlhý a 200 m široký záliv,v ktorom je ideálne miesto pre prístav. Mesto bolo obohnané hradbami a bolo počas celej svojej histórie prakticky nedobytné. Všetci sme si užili typické úzke uličky a na záver sme si vychutnali plavbu výletnou loďou okolo mesta, pretože od mora je na Bonifacio najkrajší pohľad (obr. 51. - 68.).
Šiesty deň (streda): V stredu 24.5.2006 sme sa vyviezli autobusom do Corte a odtiaľ po skupinkách podľa výkonnosti sa robili rôzne túry. Pred samotnou jazdou sme si Corte dobre prezreli, má pre Korzičanov veľkú historickú hodnotu. Corte bolo prvé hlavné mesto nezávislej Korziky v roku 1755 pod vedením Pasquale Paoliho považovaného za otca národa. Tí najzdatnejší išli do údolia Restonica s prevýšením vyše 800 m, potom sa vracali naspäť tou istou cestou do Corte a odtiaľ údolím rieky Tavignano do La Valicella. My sme si zvolili cestu smerom na Ponte Leccia, kde sa nachádza pekný most postavený Janovčanmi; zastavili sme sa v Ponte Novu, ktorý má pre Korzičanov zase veľmi horkú príchuť, tu boli porazení francúzskym vojskom v roku 1769 a stratili tak definitívne svoju nezávislosť. Pokračovali sme od Ponte Novu do Casamozza a La Valicella; spolu sme urobili vyše 70 km. Fotografie 69. - 76.
Siedmy deň (štvrtok) 25.5.2006: Vo štvrtok sme si dali oddychový deň, aby sme si užili aj trochu mora, slnka a pláže... Fotografie 77. - 84.
Osmy deň (piatok): V piatok 26.5.2006 väčšina ľudí išla na nákupy, alebo si urobili krátke bicyklové túry do okolia. CYKLOJURAJ a CYKLOBRAŇO sa rozhodli urobiť záverečnú etapu a vyrazili sme ráno o 8.00 hodine. Najskôr sme si vyšliapali "stúpak" od Follelli (Severne od La Valicella) do priesmyku Col de Prato vo výške 985 m n.m. Cestou sme sa zastavili po 24 km od Folleli na vínko v mestečku Piedicroce vo výške 640 m n.m., pokračovali sme ďalších 15 km až do priesmyku. Z priesmyku Col de Prato sme prudkým klesaním pokračovali do mestečka Morosaglia, kde sa narodil a kde je aj pochovaný "otec národa" Pasquale Paoli, pozreli sme si múzeum aj jeho hrobku. Pokračovali sme ďalším relatívne prudkým 15 km zjazdom do Ponte Leccia (185m n.m.) v údolí rieky Golo. Odtiaľ sme opäť stúpali 24 km do hôr do Corte (425m n.m.), odtiaľ sme údolím rieky Tavignano (takmer 50 km) prišli do Alérie, najstaršej známej osady Korziky, ktorú založili Gréci asi 600 rokov pred naším letopočtom. V Alérii boli v tom čase bohaté náleziská medi. Z Alérie do La Valicella (vyše 35 km) sme išli po hlavnej ceste, to bola najmenej zaujímavá časť nášho výletu. V ten deň sme na bicykli spolu urobili 170 km v náročnom teréne s veľkými prevýšeniami. Najhoršie bolo, že sa nám zašpinil objektív, čo sme si nevšimli, a fotografie od Morosaglie sú veľmi nekvalitné, preto ich ani nedávame na našu stránku (fotografie 85. - 99. sú k tomuto textu).
Deviaty deň (sobota)27.5.2006: V sobotu sme mali do 12.00 hodiny čas. Každý ho využil, ako vedel, väčšinou sme boli na pláži, trajekt nám odchádzal o 15.00 hod. z Bastie, išli sme teraz spoločnosťou Moby. Šoféri išli veľmi dobre, pretože v nedeľu už po 8.00 hodine ráno sme boli v uplakanej daždivej Bratislave (Fotografia č. 100).

Ďalšie fotografie a reportáže zo zájazdu: Ostrov Korzika - máj 2006 - I. (K. Kováč)
Foto a reportáž (L. Olle)

51. V utorok Bonifacio

71. Na námestí Gaffori

72. Tradičný obchodík

73. Citadela z vyhliadky

74. Údolie Restonica z vyhliadky - šplhá sa tam Lacko Olle.

75. Cestou z Corte pri Ponte Novu

76. Pri ponte Novu

77. Na pláži

78. Vo štvrtok oddych na pláži...

79. ...pri mori...

80. ...alebo pri bazéne

81. Tu sme bývali

82. Naša izba

83. Kuchárky dobre varili

84. A nám chutilo

85. V piatok nás čakala veľká etapa (výstup do priesmyku)

86. Piedicroce 640 m n.m.

87. V centre mesta

88. Na zdravie! Červené víno je zdravé.

89. Pekné výhľady

90. Občas sme oddychovali. Aj Cyklobraňo.

91. Na rázcestí. Kadiaľ ísť?

92. Pohľad na la Porta

93. Už len kilometer a 50 m prevýšenia...

94. Pekná fuška - od hladiny mora...